• Wát er verandert door het vormen van een Parochiecluster "Méér-kerk":
    -In een parochiecluster delen de parochies hetzelfde pastoraal team, met één kerkbestuur (clusterbestuur) voor alle parochies en één financiële administratie.
  • En hoe gaat het met de financiën van de parochies in het cluster?
    -De vermogens van de parochies blijven gescheiden en de afzonderlijke parochies blijven bestaan.
  • Waar gaat mijn kerkbijdrage naar toe?
    -Er zijn kosten die per parochie gemaakt worden: bijvoorbeeld onderhoud en energie van kerkgebouw, pastorie, kapellen, kosten koren, dirigent en organist, begraafplaats enz. Deze blijven dus gescheiden.
    Maar ook de inkomsten per parochie blijven gescheiden, zoals o.a. collectes, intentiegelden, uw kerkbijdrage, rouw- en trouwdiensten, inkomsten kerkhof alsook giften en actie-opbrengsten. Kortom, de parochie exploitaties blijven afzonderlijk zichtbaar.
    Verder zijn er gemeenschappelijke kosten, zoals bijvoorbeeld het pastoraal team, welke verdeeld worden over de drie parochies.
    In het clusterbestuur zijn álle parochies vertegenwoordigd. In het parochieblad en op elke website vindt u de clusterbestuursleden met hun taken.